Mesélő atlasz
Barangolás a mai Magyarország megyéiben
(nevezetességek, hungaricumok, nemzeti parkok, nemzetiségek)
2012. január 28. Nagycétény – érkezés 9.30 órakor az alapiskolába.
A helyszínek kialakítása, berendezése:
Három csoport számára elégséges tágas tér –tanterem – asztalokkal, székekkel. A résztvevők létszámához rugalmasan igazodunk, de mindenképpen három csoportban dolgozunk.
Technikai szükséglet: névjegykártyák, elektromos csatlakozás, projektor számítógépes kivetítéshez, kivetítő vászon, demonstrációs tábla (jó az osztályterem fali táblája), saját olló, ragasztó, íróeszközök, gyurmacs.
A foglalkozás menete:
10.30 – 10.35 Üdvözlés, célkitűzés, a nap menetének ismertetése, néhány szó az évköri ünnepek kapcsán a farsangról.
10.35 – 11.35 Csoportmunka – borítékbontás
(csoportalakítás, felelősök választása: szóvivő, időfigyelő, jegyző, lelkesítő)
A. „Hajdú-Bihar, Szabocs-Szatmár-Bereg, Bács-Kiskun, Csongrád, Békés megyei barangolás” Indukciós szöveg feldolgozása, értelmezése, a terület sajátosságai,
búvárkodás: a mesélő térkép ( 2 db) értelmezése, érdekességek,
hungaricumok, ott élő nemzetiségek, a Hortobágy jellegzetességei.
beszámoló: A kivágott térképrészlet összeillesztésével a barangolás tapasztalatainak megosztása, az új ismeretek közzététele, tesztjáték a memóriakártyákkal, demonstrációs eszköz készítése: térképmozaik és memóriakártya
kézművesség: farsangi álarc
B. „Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád, Pest, Jász-Nagykun-
-Szolnok megyei barangolás”
Indukciós szöveg feldolgozása, értelmezése, a terület sajátosságai,
búvárkodás: a mesélő térkép (2 db) értelmezése, érdekességek, hungaricumok, ott élő nemzetiségek, az Aggteleki Nemzeti Park jellegzetességei.
beszámoló: A kivágott térképrészlet összeillesztésével a barangolás tapasztalatainak megosztása, az új ismeretek közzététele, tesztjáték a memóriakártyákkal, demonstrációs eszköz készítése: térképmozaik és memóriakártya
kézművesség: farsangi álarc
C. „Győr-Moson-Sopron, Vas, Komárom-Esztergom, Veszprém, Fejér, Zala, Somogy, Tolna, Baranya megyei barangolás”
Indukciós szöveg feldolgozása,értelmezése, a terület sajátosságai,
búvárkodás: a mesélő térkép (3 db) értelmezése, érdekességek, hungaricumok, ott élő nemzetiségek, a Duna-Dráva Nemzeti Park jellegzetességei.
beszámoló: a kivágott térképrészlet összeillesztésével a barangolás tapasztalatainak megosztása, az új ismeretek közzététele, tesztjáték a memóriakártyákkal, demonstrációs eszköz készítése: térképmozaik és memória kártya, kézművesség: farsangi álarc
11.40 – 12.10 Csoportbeszámolók
A beszámolók végén mintegy 1 m x 1,80 m-es színes térkép látható a táblán, a mai Magyarország képe, feldíszítve jellegzetességeivel.
12.10 – 12.40 Tájak, viseletek – Zorkóczi Éva néni előadása a viseletek bemutatásával – sajnos csak filmről, mert személyesen nem tud megjelenni aranylakodalma miatt.
12.40 – 12.45 Összegzés, elköszönés
Hajduné Giron Éva foglalkozás-vezető tanár
Tananyagok: